Τι γίνεται στο έργο του δρόμου «Φωκιανός – Κυπαρίσσι»;

Τι γίνεται στο έργο του δρόμου «Φωκιανός – Κυπαρίσσι»;

Aνάστατοι είναι οι πολίτες με περιβαλλοντική ευαισθησία με αφορμή το οδικό έργο Φωκιανός – Κυπαρίσσι. Πρόκειται για τμήμα του ανατολικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου που ως σχεδιασμός έρχεται για να ολοκληρώσει ένα πλέγμα οδικών δικτύων. Ωστόσο η κλίμακα του έργου, οι παρεμβάσεις σε ένα περιβάλλον σχεδόν ανέγγιχτο αλλά και κάποια «δύσοσμα» στοιχεία αναγκάζουν πολίτες και αρκετές ιστοσελίδες και block να αναδείξουν εικόνες, video και απόψεις για το θέμα.  

Είναι αλήθεια πως το θέαμα παραπέμπει σε οξύτατες και δραματικές παρεμβάσεις στο παρθένο περιβάλλον. Από την άλλη πλευρά είναι αναμενόμενο ότι ένα μεγάλο οδικό έργο έχει και παράπλευρες συνέπειες ειδικά όταν εκτελείται και έως ότου αποδοθεί στους πολίτες και λειτουργήσει.

Οι πολίτες που αντιδρούν μιλούν καταρχήν για υποβάθμιση του περιβάλλοντος και αλλοίωση τοπίου σε σημαντικό βαθμό. Αναφέρουν μάλιστα ότι 1 εκατομμύριο κυβικά μέτρα μπάζα πέφτει στην παραλιακή ζώνη. Δείτε τι απέδωσε μια σύντομη σταχυολόγηση δημοσιευμάτων:

- Η «πράσινη» υπ-ανάπτυξη Τατούλη καταστρέφει τον Πάρνωνα!

- Σακατεύουν τον Πάρνωνα και  την Ανατολική Πελοπόννησο!

- Ο δρόμος Φωκιανός -Κυπαρίσσι κατασκευάζεται με την ίδια διευθύνουσα υπηρεσία του έργου "Σκούρα-Πυρί".

- Εγκληματούν κατά του περιβάλλοντος και της μαγευτικής φύσης, οι εργολάβοι που έβαλε ο Περιφερειάρχης Τατούλης για το έργο «Μύλοι - Κυβέρι - Φωκιανὸς – Κυπαρίσσι!!!   - Στο έργο – καταστροφής του Πάρνωνα, για να ανοίξει ο δρόμος του Φωκιανού καταστρέφεται ένα ιδιαιτέρου κάλλους και φυσικής ομορφιάς τοπίο, δυσεύρετο στην Ευρώπη ολόκληρη και το όρος Πάρνων, που προστατεύεται από τις συνθήκες Natura 2000 και RAMSAR.

- Μήπως έχουν αφήσει ανεξέλεγκτο τον εργολάβο και κάνει ό,τι τον βολέψει, στη χάραξη του δρόμου;

- Πού στοχεύουν οι «επενδυτές» που θα βολευτούν με τον Ανατολικό Άξονα; Ποιοι «επενδυτές» είναι πίσω που αναμένουν το «πράσινο φως»;

- Ποιος είναι ο ρόλος της Αναπτυξιακής του όρους Πάρνωνα!! Παρακολουθεί με δέος τις καταστροφές; Έχει κάνει κάποια ενέργεια για να σταματήσουν τα μπαζώματα της θάλασσας, με τις αποθέσεις των χωμάτων και των βράχων, της διανοίξεως του δρόμου;

- Οι υποτιθέμενοι αποθεσιοθάλαμοι, που προέβλεπε η ΑΕΠΟ, στην συνείδηση του εργολάβου, της εταιρείας των σαϊνιών, που έχουν την ευθύνη της επιβλέψεως ήταν η θάλασσα του Μυρτώου Πελάγους.

- Αυτό το αίσχος δεν ενοχλεί κανέναν οικολόγο; Κανέναν φυσιολάτρη, ορειβάτη και περιβαλλοντολόγο της Λακωνίας;

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα  είναι σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα, μετά από καταγγελία πολιτών. Μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Από 2 και 3/6-2016 προσφύγαμε εκ νέου στον Υπουργό Περιβάλλοντος για ακύρωση της ανωτέρω διοικητικής πράξης συγκάλυψης του συντελεσθέντος περιβαλλοντικού εγκλήματος σε βάρος μιας από τις λίγες, μέχρι πρότινος, παρθένες από ανθρώπινες επεμβάσεις περιοχές της Χώρας με μεγάλη αισθητική αξία. Όλες οι απορρίψεις Α.Ε.Κ.Κ. του έργου είναι ασύμβατες με τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/98 περί ασφαλούς διάθεσης των στερεών αποβλήτων, εάν δεν υποβάλλονται σε διαδικασία ανάκτησης, ενώ οι χώροι απόρριψης είναι σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από την ακτογραμμή προς το Μυρτώο που έχει αλλοιωθεί μορφολογικά σε σημαντικό βαθμό βάσει της δορυφορικής και φωτογραφικής τεκμηρίωσης και των εκθέσεων αυτοψίας».

Η Λακωνία έχει δεχθεί με ικανοποίηση τον σχεδιασμό για οδικό δίκτυο που θα διατρέχει και την ανατολική πλευρά του Νομού. Είναι προφανές ότι αν τηρηθούν οι κανόνες και οι αρχές της δίκαιης και αρμόζουσας ανάπτυξης ο τόπος θα γνωρίσει καλύτερες ημέρες. Όμως αν διαπιστωθεί ότι από την χάραξη του δρόμου - και μόνον - δεν ισχύουν τα αρμόζοντα στην περιοχή, τότε εύκολα θα εικάζει οποιοσδήποτε  ότι η προικισμένη αυτή περιοχή της Λακωνίας έχει γίνει τοπίο επιχειρηματικής εκμετάλλευσης και κατασκευαστικού «βιασμού».

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.