Τα Τοπ 5 Πράσινα Φυλλώδη Λαχανικά: Νο 1 το Kale

Τα Τοπ 5 Πράσινα Φυλλώδη Λαχανικά: Νο 1 το Kale
Το άγνωστο στους περισσότερους kale (κέιλ) ΔΕΝ είναι η ελληνική λαχανίδα, όπως κακώς μεταφράζεται!
 
Όσοι φάγατε αυτές τις μέρες λιπαρά, κρεατικά κλπ, φρούτα (ειδικά μπανάνες, αλλά, οπωσδήποτε, και όλα τα εποχιακά) & πράσινα φυλλώδη λαχανικά & βρώμη (μούσλι, απλό & φυσικό, όχι τα επεξεργασμένα τίγκα στη ζάχαρη) θα βοηθήσουν να καθαριστούν οι αρτηρίες σας & να αποτοξινωθεί ο οργανισμός σας από το διατροφικό σοκ.
 
Αν λοιπόν υπήρχε ένας σούπερσταρ των πράσινων φυλλωδών λαχανικών, το κέιλ θα ήταν σίγουρα αυτό! Το κέιλ είναι μία διατροφική υπερδύναμη που παρέχει μια σειρά οφελιών… Στην πραγματικότητα είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό που υπάρχει. Το συγκεκριμένο λαχανικό ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών, μαζί με το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, τα λαχανάκια βρυξελλών, το γογγύλι, το γουλί, το ραπανάκι, τη μαύρη βρούβα, το σινάπι και άλλα, όχι τόσο γνωστά λαχανικά. Προτού σκεφτείς οτι είναι μια ακόμα ξενόφερτη μόδα, το κέιλ, όπως και αρκετά απο τα λαχανικά της συγκεκριμένης οικογένειας, είναι απόγονοι του άγριου λάχανου, ενός λαχανικού που έχει χρησιμοποιηθεί από τα προϊστορικά χρόνια και έχει τις ρίζες του στην Μικρά Ασία.
 
Υπάρχουν διάφορες ποικιλιές κέιλ, όπως φαίνονται στην παρακάτω φωτογραφία, τη μόνη όμως ποικιλία που έχω βρει στην Αθήνα  είναι το curly kale.
 
 
 
Ο οργανισμός USDA έχει ένα σύστημα κατάταξης που αφορά την αντιοξειδωτική ικανότητα κάθε τροφίμου. Εκεί συνεκτιμούν τις διαφορετικές αντιοξειδωτικές και φυτοχημικές ουσίες που υπάρχουν στα τρόφιμα και μετά ελέγχουν πώς αυτές οι ομάδες συστατικών έχουν τη δυνατότητα να καταπολεμούν και να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες.
 
Βασισμένοι σε αυτά τα στοιχεία, έχουν δημιουργήσει τη λίστα ORAC (oxygen radical absorbance capacity). Οσο πιο ψηλά στη λίστα ORAC είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιο αντιοξειδωτικό είναι.
 
Αυτό εξηγεί λοιπόν γιατί ξεκίνησα με το βασιλιά των λαχανικών, μιας και το kale είναι το Νο.1 σε αυτή τη λίστα όσον αφορά την κατάταξη των λαχανικών, με σκορ 1.770 (για τα 100 γρ τροφίμου).
 
Το αμέσως επόμενο στη λίστα λαχανικό είναι το σπανάκι με σκορ 1.260.
 
Σημειωτέον οτι ο USDA συνιστά την κατανάλωση 3.000 με 5.000 μονάδων ORAC την ημέρα.
 
Όπως και όλα τα μέλη των σταυρανθών λαχανικών, το κέιλ περιέχει πολύ ισχυρές ουσίες που προφυλάσσουν από τον καρκίνο.
 
Είναι επίσης πλούσιο σε θείο, όπως και σε σουλφοραφάνη, απαραίτητα στοιχεία για τη αυτο-αποτοξίνωση του οργανισμού μας!
 
Το σκούρο πράσινο χρώμα του οφείλεται βεβαίως στο υψηλό του περιεχόμενο σε χλωροφύλλη, η οποία συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. [Ο τρόπος που αλληλεπιδρούν γενικά τα λαχανικά της οικογενείας των σταυρανθών με τον θυρεοειδή αδένα και το γιατί άνθρωποι που έχουν πρόβλημα με τη λειτουργία του (και  μόνον αυτοί) θα πρέπει να τα καταναλώνουν περισσότερο μαγειρεμένα παρά ωμά θα αναφερθεί σε επόμενο άρθρο].
 
Τα οφέλη του βέβαια δεν σταματούν εδώ. Το kale περιέχει το περισσότερο ασβέστιο και σίδηρο από οποιοδήποτε άλλο λαχανικό. Στην πραγματικότητα περιέχει σχεδόν τριπλάσιο ασβέστιο από ότι φώσφορο. Αυτή είναι μια πολύ υγιής σχέση μεταξύ των δύο αυτών μακροστοιχείων. Προς ενημέρωση, η υψηλή πρόσληψη φωσφόρου ή/και η κακή αναλογία του σε σχέση με το ασβέστιο είναι αυτή που έχει συνδεθεί με την οστεοπόρωση, μιας και οδηγεί σε διαρροή ασβεστίου από τα οστά και αποβολή του από το σώμα.
 
Παρακάτω παραθέτω μία λίστα με το διατροφικό προφίλ 100 γρ. αυτού του πράσινου “χρυσού”:
 
(Το % αφορά ποσοστό επί της Συνιστώμενης Ημερήσιας Δόσης, προσαρμοσμένο ανάλογα για ημερήσια πρόσληψη 2.000 θερμίδων)
 
Θερμίδες: 50
 
Πρωτεΐνες: 3 γρ
 
Υδατάνθρακες: 10 γρ
 
Λιπαρά: 0,7 γρ
 
Διαιτητικές ίνες: 2 γρ – 8%
 
Νερό: 84,5 γρ
 
 
 
Βιταμίνη Α: 15.376 IU – 308%
 
Βιταμίνη C: 120 mg – 200%
 
Βιταμίνη Κ: 817 mcg – 1.021%
 
Βιταμίνη Β6: 0,3 mg – 14%
 
 
Μαγγάνιο: 0,8 mg – 39%
 
Ασβέστιο: 135 mg – 14%
 
Χαλκός: 0,3 mg – 14%
 
Κάλιο: 447 mg – 13%
 
Σίδηρος: 1,7 mg – 9%
 
Μαγνήσιο: 34 mg – 8%
 
Φώσφορος: 56 mg – 6%
 
 
Ω3 λιπαρά οξέα: 180 mg
 
Ω6 λιπαρά οξέα: 138 mg
 
 
Τέλος, όσον αφορά τον τρόπο παρασκευής συνταγών με kale, θα σας πω πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σαλάτες, σκέτο ή σε συνδυασμό με άλλα πράσινα λαχανικά, κάνει θρεπτικότατους πράσινους χυμούς (juices), το χρησιμοποιώ αρκετά συχνά σε πράσινα smoothies και βέβαια, για όποιον διαθέτει αφυγραντή, κάνει ΤΕΛΕΙΑ τσιπς με μεγάλη πληθώρα συνταγών πάνω σε αυτό το θέμα. Για όσους βέβαια καταναλώνουν και μαγειρεμένες τροφές, θα πω οτι το φτιάχνω μόνο του ή με άλλα φυλλώδη λαχανικά στον ατμομάγειρα του thermomix (δεν βράζω ποτέ τα λαχανικά σε νερό, τα ετοιμάζω μόνο στον ατμό) και οφείλω να βεβαιώσω ότι θα είναι από τις νοστιμότερες βράστο-χόρτο-σαλάτες που θα έχεις δοκιμάσει! Πέραν των ανωτέρω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνταγές αντί για οποιοδήποτε άλλο πράσινο λαχανικό.
 
 
Πηγή: mylifeontheraw

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.