Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Λακωνίας: Η κατάσταση στον εκπαιδευτικό χώρο συνεχώς χειροτερεύει

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Λακωνίας: Η κατάσταση στον εκπαιδευτικό χώρο συνεχώς χειροτερεύει

1. Με την υπουργική απόφαση ΦΕΚ 2182/14-07-2016, ορίζονται κατώτατα όρια για τη λειτουργία τμημάτων προσανατολισμού (κατεύθυνσης). Για να δημιουργηθεί ένα τμήμα σε ένα Λύκειο της Σπάρτης απαιτούνται τουλάχιστον 20 μαθητές. Δηλαδή, εάν σε κάποιο Λύκειο της Σπάρτης λιγότεροι από 20 μαθητές επιλέξουν ένα προσανατολισμό στη Γ΄ λυκείου δεν θα σχηματισθεί τμήμα και τότε τι; Υποχρεωτική μετεγγραφή των μαθητών αυτών σε άλλο Λύκειο ; 30 χρόνια πίσω; Με τα υπάρχοντα στοιχεία σε κανένα περιφερειακό Λύκειο ΔΕΝ θα σχηματισθούν όλα τα τμήματα προσανατολισμού. Θα κλείσουν τότε τα λύκεια αυτά; Θα συγκεντρωθούν όλα τα λύκεια στη Σπάρτη, οδηγώντας σε αφανισμό τα περιφερειακά; Μήπως θα εφαρμοσθεί στην πράξη η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία, μόνο, λίγων πολυπληθέστερων Λυκείων;  

2. Χωρίς κανένα σχέδιο και εκπαιδευτικό προσανατολισμό μειώνει το ωράριο σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου κατά 3 ώρες εβδομαδιαίως με μόνο σκοπό την εξοικονόμηση καθηγητών. Επόμενο βήμα θα είναι η περαιτέρω μείωση των ωρολογίων με βάση τους υπάρχοντες καθηγητές. 

3. Προβαίνει σε κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας με σκοπό και πάλι την εξοικονόμηση καθηγητών. Για παράδειγμα στην Λακωνία συγκεκριμένα καταργούνται από το σχολικό έτος 2016-2017 οι παρακάτω τομείς:

α. Ο  τομέας Πληροφορικής στον 1ο ΕΠΑΛ Βοιών 

β. Ο τομέας Διοίκησης και Οικονομίας στο 1ο ΕΠΑΛ Μολάων

γ. Ο τομέας Διοίκησης και Οικονομίας στο 1ο ΕΠΑΛ Γυθείου

4. Καταργεί την μείωση ωραρίου στους υπεύθυνους καθηγητές των εργαστηρίων Φυσικής και Πληροφορικής με μόνο σκοπό και πάλι την εξοικονόμηση καθηγητών. 

5. Δίνεται η δυνατότητα στη διοίκηση να αποσπά καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων (πληροφορικών, μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, κομμωτών, αισθητικών κ.α.) των ΕΠΑΛ στην πρωτοβάθμια για συμπλήρωση ωραρίου για πρώτη φορά στην ιστορία. Να κάνουν τι;  

Όλα τα παραπάνω σκοπό δεν έχουν να βελτιώσουν την παρεχόμενη εκπαίδευση ούτε είναι αποτέλεσμα μιας μελέτης παρά μόνο η αγωνία του υπουργείου να προσλάβει λιγότερους αναπληρωτές κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Όλοι ξέρουμε ότι η προηγούμενη χρονιά τελείωσε με πάνω από 1000 κενά στην δευτεροβάθμια όπου οι μαθητές δεν διδάσκονταν όλα τα μαθήματα ή διδάσκονταν λιγότερες ώρες το κάθε μάθημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 1ο ΕΠΑΛ Σπάρτης κατά το σχολικό έτος 2015-16. 

Μετά από όλα αυτά τα μαγειρέματα για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2016 η ΔΔΕ Λακωνίας χαρακτήρισε υπεράριθμους 73 καθηγητές σε όλη τη Λακωνία (ενώ τον Ιούνιο 2015 είχαν χαρακτηρισθεί μόνο 13 καθηγητές). 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.