Μέλι Μάνης θυμαρίσιο και πως το μέλι καταπολεμά την παχυσαρκία και το λίπος.

Μέλι Μάνης θυμαρίσιο και πως το μέλι καταπολεμά την παχυσαρκία και το λίπος.
Μελισσοκόμος κοντα στην Αρεόπολη
φωτό: Ν.Καλαποθαράκος
 
Μέλι Μάνης Θυμαρίσιο
Το  θυμαρίσιο μέλι της Μάνης και γενικότερα το ελληνικό  θεωρείται το καλύτερο. Είναι εξαιρετικά ευχάριστο στη γεύση του με ανοιχτόχρωμη λαμπερή εμφάνιση και καταγράφεται ως ιδιαίτερη κατηγορία λόγω των έντονων αρωματικών καθώς και των γευστικών χαρακτηριστικών που το διακρίνουν. Το Ελληνικό θυμαρίσιο μέλι είναι παγκοσμίως γνωστό για την εξαιρετική του ποιότητα, το μοναδικό του άρωμα και την πλούσια γεύση του. Οι θρεπτικές ιδιότητες του μελιού διατηρούνται ανόθευτες στην άγρια Ελληνική φύση της Μάνης, μακριά από τη μόλυνση του σύγχρονου πολιτισμού. 
Όπως αποδείχτηκε με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το θυμαρίσιο μέλι εμφανίζει ισχυρή δράση έναντι των μικροοργανισμών. Αν και ανήκει στα ανθόμελα, αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία λόγω των αρωματικών και γευστικών χαρακτηριστικών του. Έχει έντονο άρωμα, θεωρείται άριστης ποιότητας και η παραγωγή του ανέρχεται περίπου στο 10% της συνολικής παραγωγής στην Ελλάδα.
 
 
Mέλι και Δίαιτα - Το Μέλι καταπολεμά την Παχυσαρκία και το Λίπος!
 
 
 Το φυσικό Μέλι, όταν ληφθεί πριν τον ύπνο, πιστεύεται ότι είναι σε θέση να τροφοδοτήσει το ήπαρ(συκώτι), την επιτάχυνση της καύσης του λίπους στο μεταβολισμό, να διευκολύνει τις ορμόνες του στρες και να μας βοηθήσει σε έναν καλύτερο ύπνο. Αυτή η παλαιότερη φυσική γλυκαντική ουσία περιέχει επίσης μια ευρεία γκάμα βιταμινών συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Β6, Β1, Β2 και Β5 και μέταλλα όπως ασβέστιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο και ψευδάργυρο. Επίσης αντι-οξειδωτικά και αμινοξέα, τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών.
 
 Χάρη στην αναλογία 1:1 της φρουκτόζης και της γλυκόζης, το Μέλι είναι η πιο ιδανική τροφή που μπορεί να προσφέρει ένα μηχανισμό ανεφοδιασμού για το σώμα το βράδυ, διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ισορροπημένα και να αφήσει τις ορμόνες ανάκαμψης σας να προχωρήσουν στην καύση λίπους. Η άποψη ότι το Μέλι μειώνει το επίπεδο της γλυκόζης δημοσιεύθηκε στο «Journal of Medicinal Food» τον Απρίλιο του 2004. 
 
 Ωστόσο, για τους περισσότερους ανθρώπους, το φαγητό πριν τον ύπνο και ειδικά κάτι γλυκού φαίνεται να αψηφά την κοινή λογική. Επιπλέον, το φαγητό αργά το βράδυ συχνά αποφεύγεται από πολλούς ανθρώπους που πιστεύουν ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου το μεταβολικό ποσοστό είναι χαμηλό και το σώμα δεν μπορεί να κάψει θερμίδες και θα ήταν εύκολο να πάρουν βάρος. Όντας λάτρης του Μελιού, φυσικά ήθελα να μάθω περισσότερα για το πώς η συγκεκριμένη δίαιτα λειτουργεί επιστημονικά για το καλό του σώματος.
 
 Διάβασα ότι όταν τα σάκχαρα απορροφώνται από το έντερο στο αίμα, απορροφώνται πρώτα από το ήπαρ, το οποίο είναι το μόνο όργανο στο ανθρώπινο σώμα με το ένζυμο φρουκτόζης για την επεξεργασία αυτών των σακχάρων. Στο ήπαρ η φρουκτόζη μετατρέπεται σε γλυκόζη, αποθηκεύεται ως γλυκογόνο του ήπατος, και απελευθερώνεται μόνον εάν και εφόσον η γλυκόζη στο αίμα πέσει.
 
 Η φρουκτόζη ενεργοποιεί επίσης το ένζυμο της γλυκόζης στο ήπαρ επιτρέποντας στο συκώτι να λάβει όσο γλυκόζη αυτό απαιτεί. Αυτό αναφέρεται ως «το παράδοξο της φρουκτόζης». Με άλλα λόγια, η φρουκτόζη χαμηλώνει το γλυκαιμικό δείκτη της γλυκόζης. Η φρουκτόζη εισέρχεται στο ήπαρ και ανοίγει την πύλη για την είσοδο της γλυκόζης εμποδίζοντας μια ταχεία αύξηση της γλυκόζης στο αίμα. Αυτός ο φυσικός ρυθμιστής της γλυκόζης του αίματος βρίσκετε σε φρούτα, λαχανικά και στο μέλι ρυθμίζοντας τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και σταθεροποιώντας τα για να διατηρήσουν μια κανονική παροχή γλυκόζης στον εγκέφαλο.
 
  Ο εγκέφαλος αποτελεί μόνο το 2% της μάζας του σώματός μας, όμως είναι το όργανο με τις περισσότερες ενεργειακές απαιτήσεις, που καίει μέχρι και 20 φορές περισσότερη ενέργεια από οποιοδήποτε άλλο κύτταρο στο σώμα. Το ήπαρ είναι το μόνο όργανο που μπορεί και να αποθηκεύσει και να απελευθερώσει τη γλυκόζη για την τροφοδότηση με καύσιμα του εγκεφάλου. Ως εκ τούτου, είναι κρίσιμη η εξασφάλιση αρκετής αποθηκευμένης ποσότητας γλυκογόνου στο ήπαρ κατά τη διάρκεια των 8 ωρών της νύχτας που δεν τρώμε τίποτα. Όταν πηγαίνουμε για ύπνο με «άδειο» συκώτι, ο εγκέφαλος απελευθερώνει ορμόνες του στρες: την αδρεναλίνη και την κορτιζόλη, προκειμένου να μετατρέψει τις πρωτεΐνες των μυών σε γλυκόζη που απαιτείται για την επιβίωση του εγκεφάλου.
 
 Αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς είναι ότι καίμε ένα εκπληκτικό 70 % από το λίπος κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης, 35 % κατά τη διάρκεια άσκησης χαμηλού επίπεδου, 20 % κατά τη διάρκεια μέτριας άσκησης και ένα χαμηλό 10 % κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης. Κατά τη διάρκεια του ύπνου θα πρέπει να καίμε τα λίπη.
 
 Όταν σχεδιάζουμε να χάσουμε περιττό βάρος, πρέπει να γνωρίζουμε ότι το σώμα μας ''καίει'' τέσσερις τύπους καυσίμων: Σωματικό λίπος(λιπαρά), λίπη που βρίσκονται στον ιστό των μυών(τριγλυκερίδια), την γλυκόζη απο το γλυκογόνο του ήπατος, και την γλυκόζη που αποθηκεύεται στο γλυκογόνο των μυών. Η αναλογία καύσης κατά την διάρκεια της αεροβικής άσκησης είναι 20% λίπος και 80% γλυκόζη. Κατά την διάρκεια της ανάπαυσης(ύπνου) αυτό το ποσοστό αντεστρέφεται σε 20% γλυκόζη και 80% λίπος.  
 
 Το ήπαρ πρέπει να παραδώσει 10 γραμμάρια γλυκόζης κάθε ώρα - 6,5 προς τον εγκέφαλο, 3,5 στα νεφρά και στα ερυθρά αιμοσφαίρια. Δεδομένου ότι η ικανότητα του ήπατος είναι μόνο 7,5 γραμμάρια, οι περισσότεροι άνθρωποι πηγαίνουν στο κρεβάτι με «απεμπλουτισμένο» το ήπαρ, ενεργοποιώντας τα επινεφρίδια και δεν ανακάμπτουν. Δεν ανακτούν ενέργεια και δεν καίνε τα λίπη. 
 

Σχόλια

Υποβλήθηκε από Νικολαος Αυγερινος (χωρίς επαλήθευση) στις .

Το μελι ανεβαζει το ζακχαρο. Ο οργανισμος παιζει παρτυ και παραμενει κανεις αγρυπνος.

Υποβλήθηκε από Nικολαος Αυγερινος (χωρίς επαλήθευση) στις .

An to meli exi eunoikes idiotites, prepi na ine agno. Auto to gnorizi monon o melisokomos.

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.