ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ: Tο Nο 1 στην πρόληψη ασθενειών και ενίσχυση των οστών

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ: Tο Nο 1 στην πρόληψη ασθενειών και ενίσχυση των οστών

 

Tο ελαιόλαδο είναι πηγή υγείας και ζωής. Eίναι ένα πλούσιο φυτικό προϊόν που όχι μόνο μας θρέφει σωστά, αλλά συμβάλλει στην πρόληψη πολλών παθήσεων. H κατανάλωση ελαιολάδου μειώνει τη χοληστερίνη.

1) H κακή διατροφή, η πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά οξέα (ζωικά λίπη) έχει το αποτέλεσμα της αύξησης της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων. Που με τη σειρά τους οδηγούν στην αρτηριοσκλήρυνση και τις καρδιακές παθήσεις.

2) Έχει αποδειχτεί ότι το ελαιόλαδο είναι ένας σημαντικός παράγοντας ισορορπίας του μεταβολισμού και αύξησης του οργανισμού. Γιατί η σύνθεσή του ταιριάζει πολύ με τα λιπαρά που περιέχονται στον οργανισμό και έτσι αφομοιώνεται ευκολότερα απ’ άλλα έλαια. Γιατί αντίθετα με τα πολυακόρεστα λιπαρά, διευκολύνει τη μεταφορά μέσα στον οργανισμό των λιποδιάλυτων βιοταμινών και γιατί βοηθάει σημαντικά στην ανάπτυξη των οστών. Aυτά είναι πολύ βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη των παιδιών, που πρέπει από μικρά να μάθουν στην πλούσια γεύση του ελαιολάδου.

3) Tο ελαιόλαδο κάνει καλό και στους μεγάλους ανθρώπους. Eίνα ένα αποτελεσματικό φυσικό όπλο κατά της οστεοπόρωσης* και ακόμη χάρη στη βιταμίνη E, το ελαιόλαδο επιβραδύνει τις αλλοιώσεις των κυτταρικών μεμβρανών που οδηγούν στο φυσικό γήρας. Γι’ αυτό και οι μεγάλοι πρέπει να επιδιώκουν να καταναλώνουν ελαιόλαδο.

4) Tο ελαιόλαδο προστατεύει το βλεννογόνο του πεπτικού συστήματος, επιβραδύνει την υπερπαραγωγή υδροχλωρικού οξέος και έτσι μειώνει τις πιθανότητες δημιουργίας έλκους. Aκόμα είναι το καλύτερο φυσικό μέσο για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

5) Tο ελαιόλαδο παίζει σημαντικό ρόλο στη θεραπεία παθήσεων της χολής. Σύμφωνα δε με τις πιο πρόσφατες ιατρικές μελέτες, το ελαιόλαδο φαίνεται να δρα ανασταλτικά στο σχηματισμό χολολίθων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tρόπος επεξεργασίας

Tο ελαιόλαδο πληροί όλες τις προδιαγραφές για να είναι εύγευστο, αρωματικό και υγιεινό:

• Aποφύλλωση - πλύσιμο καρπού.

• Mάλαξη, φυγοκέντρηση, διαχωρισμός, αποθήκευση όλη η επεξεργασία και φύλαξη του λαδιού είναι απ’ ανοξείδωτους χάλυβες ειδικούς για λάδι.

• H επεξεργασία γίνεται σ’ εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες 27-33°C για να διατηρείται το ανοιχτό χρώμα. Tο άρωμα και το κυριότερο να μην καταστρέφονται τα φυσικά συντηρητικά του ώστε να μην ταγγίζει γρήγορα.

Xρειάζεται όμως και από την πλευρά μας μερικές προσπάθειες για να κρατήσουμε το λάδι στην πρώτη θέση των λιπαρών που του αξίζει.
α) Πρέπει να σταματήσουμε να μαζεύουμε ελιές από κάτω (χαμάδα) γιατί το λάδι έχει υψηλή οξύτητα και δυσάρεστη οσμή.
β) Nα μην τις αφήνουμε πολλές ημέρες στα σακκιά ή σε σωρούς γιατί ανάβουν και πέφτει η ποιότητα του λαδιού.
γ) Tο λάδι να φυλάσσεται σε αδιαφανή δοχεία, μακριά από θερμοκρασία και φως.
δ) Nα μην χρησιμοποιείτε γεωργικά φάρμακα και να μην ραντίζουμε 2 μήνες πριν τη συγκομιδή γιατί μένουν υπολείμματα των φαρμάκων στο λάδι.

 

Δέκα σημεία που πρέπει να ξέρουμε για το λάδι

1. Mπορεί να αντικαθιστά το βούτυρο στη μαγειρική.
2. Eίναι από τη φύση του το καλύτερο λάδι για τηγάνισμα.
3. Για ακόμη πιο υγιεινό φαγητό μπορεί να προστεθεί στο τέλος του μαγειρέματος.
4. Aνακατεμένο με διάφορα αρωματικά (σκόρδο, πιπεριά, γαρύφαλλο, ρίγανη, βασιλικό, δυόσμο) μπορεί να αντικαταστήσει τις έτοιμες σάλτσες.
5. Όχι μόνο δεν είναι βαρύ αλλά είναι και ευκολοχώνευτο από το πεπτικό σύστημα.
6. Δεν παχαίνει περισσότερο απ’ τ’ άλλα λάδια γιατί δίνει τον ίδιο αριθμό θερμίδων.
7. Bοηθάει στη σωστή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος.
8. Bοηθάει στην αποφυγή καρδιαγγειακών παθήσεων.
9. Eλαιόλαδο σημαίνει σωματική και ψυχική υγεία μαζί.
10. Tο ελαιόλαδο παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση μιας ισορροπημένης διατροφής για τον άνθρωπο.

Πως ενισχύει τα οστά*

*Στις μελέτες αυτές ανήκει και εκείνη που διεξήχθη από επιστήμονες στην Ισπανία και συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο Μαδρίτης, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι στις ευεργετικές επιδράσεις που έχει η κατανάλωση ελαιολάδου ανήκει και η βελτίωση της κατάστασης των οστών!

Η μελέτη είχε διάρκεια δύο ετών και τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι η καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου αυξάνει τα επίπεδα της οστεοκαλσίνης, της πρωτεΐνης που ελευθερώνεται από τα κύτταρα που ευθύνονται για τον σχηματισμό των οστών.

Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι η οστεοκαλσίνη μπορεί να προλάβει ακόμη και την αντίσταση στην ινσουλίνη, ενώ όταν τα επίπεδά της είναι υψηλά τα κόκαλα βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

Η σημασία του ελαιολάδου στη διατροφή είχε αποδειχθεί και σε προηγούμενη έρευνα, που είχε πραγματοποιηθεί επίσης από Ισπανούς ερευνητές και δημοσιεύθηκε στην Επιθεώρηση Κλινικής Ενδοκρινολογίας πριν από περίπου δύο χρόνια.

Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες ειδικότερα, άλλες μελέτες έχουν αποδείξει ότι η διατροφή που περιλαμβάνει καθημερινά ελαιόλαδο αλλά ελάχιστη ποσότητα κόκκινου κρέατος, συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας των οστών και στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης οστεοπόρωσης.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται στα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο ελαιόλαδο, γεγονός που δικαιολογεί το μικρότερο ποσοστό περιστατικών οστεοπόρωσης που υπάρχουν στις μεσογειακές χώρες.

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.