Δύσκολη υπόθεση το τουριστικό τρένο στην Πελοπόννησο - Μόνο ο Οδοντωτός στο δίκτυο UNESCO

Δύσκολη υπόθεση το τουριστικό τρένο στην Πελοπόννησο - Μόνο ο Οδοντωτός στο δίκτυο UNESCO

Η προοπτική ένταξης τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO εξετάστηκε σε διεθνές συμπόσιο στη Ζυρίχη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις συμμετεχόντων, και σε αντίθεση με την υπεραισιοδοξία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, το τουριστικό τρένο στην Πελοπόννησο δεν θα είναι εύκολη διαδικασία καθώς απαιτεί πολύ λεπτομερή τεκμηρίωση (ο σχετικός φάκελος χρειάζεται χρόνο και χρήμα για να ετοιμαστεί) και έχει πολλούς περιορισμούς. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μόνο ο Οδοντωτός συγκεντρώνει τα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για ένταξη στο δίκτυο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.  

Αναλυτικά η ανακοίνωση των διοργανωτών για το συμπόσιο: 

«Το Πολυτεχνείο ΕΤΗ (Εδρα Χωρικού Σχεδιασμού) της Ζυρίχης, σε συνέχεια του επιστημονικού έργου CODE PATRAS διοργάνωσε στις 20 και 21 Οκτωβρίου στην Ζυρίχη ένα διεθνές συμπόσιο με θέμα “Τουρισμός, Τρένο και Περιφερειακή Ανάπτυξη”. Ο στόχος του συμποσίου ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας επαναλειτουργίας  τμημάτων η ολόκληρου του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου καταρχάς για τουριστική χρήση, καθώς και της δυνατότητας ένταξής του στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Ενα σύγχρονο τρένο, ως ένα τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως "όχημα" για την επιθυμητή χωρική αποκέντρωση, την αειφόρο και ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και την έξοδο από την υφιστάμενη κοινωνική και οικονομική κρίση. 

Στο συμπόσιο συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας, καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών και Ε.Μ.Π., εκπρόσωποι των ΣΦΣ Ελλάδας και ΣΦΣ Αρκαδίας, εκπρόσωποι των Ελβετικών Σιδηροδρόμων Rhätische Bahn, καθώς και έγκριτοι Ελληνες και Ελβετοί επιστήμονες πολεοδόμοι και συγκοινωνιολόγοι, μέλη του CODE PATRAS.

Οι εκπρόσωποι της Rhätische Bahn παρουσίασαν την εμπειρία τους από την διαδικασία ένταξης των γραμμών Albula και Bernina στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Οι εν λόγω γραμμές ανήκουν στο δίκτυο της UNESCO από το 2008. 

Κατά την διεξαγωγή των συμπερασμάτων τονίστηκε απ' όλους τους φορείς η ανάγκη της σταδιακής προσέγγισης για την επανενεργοποίηση του δικτύου και της σύνταξης φακέλου για την ένταξη τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου στο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Ως επόμενα βήματα προτάθηκαν η διοργάνωση μίας κλειστής συνάντησης εργασίας των αρμόδιων εκπροσώπων των φορέων την άνοιξη του 2017 που θα χρησιμεύσει ως προετοιμασία μίας δημόσιας εκδήλωσης, ανοιχτή στο κοινό και τα ΜΜΕ, το φθινόπωρο του 2017 στην Πελοπόννησο, για την ολοκλήρωση και επίσημη διατύπωση της στρατηγικής και των επόμενων ενεργειών για την τουριστική αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου». 

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.