ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

 
ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
 
Ο σχεδιασμός των χώρων ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος  προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του.
 
Σε μια ανακαίνιση αυτό που προκαλεί εντύπωση στους πελάτες είναι η διακόσμηση και η επίπλωση του.
Βασικό ρόλο στη διακόσμηση του θα παίξει το θέμα, αλλά και το χρώμα.
Η επιλογή του θέματος για την διακόσμηση του καταστήματος μπορεί να έχει σχέση 
 
*με την περιοχή, 
*την κουζίνα του μαγαζιού, 
*κάποια ιστορική περίοδο ή και 
*κάποιο μνημείο ή αξιοθέατο της πόλης. 
 
Όλα αυτά βέβαια πρέπει να είναι συνυφασμένα με τις ηλικίες που θέλει να προσεγγίσει το μαγαζί.
 
Όσον αφορά την επίπλωση για να μην υπάρχει μονοτονία, αλλά ούτε και χρωματικό χάος, μια λύση είναι 
 
*η δημιουργία ενός γκρουπ από τραπέζια ανά χρώμα ή ως εναλλακτική 
*διαφορετικά σχέδια και σχήματα στις καρέκλες και στα τραπέζια ώστε να υπάρχει ποικιλία.
 
Είναι αναγκαίο να υπάρχει το αίσθημα της οπτικής χρωματικής ισορροπίας, δηλαδή ένας κυρίαρχος χρωματικός τόνος που θα ορίζει την ατμόσφαιρα και στη συνέχεια οι δευτερεύοντες, οι οποίοι θα συμπληρώνουν τον πρώτο και θα προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.
 
Τα χρώματα που θα ήταν συνετό να χρησιμοποιηθούν είναι το πορτοκαλί, το οποίο τραβάει την προσοχή, προκαλεί έντονα συναισθήματα, οξύνει τη δημιουργικότητα και ανοίγει την όρεξη και ως επακόλουθα το κίτρινο και το κόκκινο, αλλά σε μικρότερη ποσότητα.
 
Το μπλε και οι αποχρώσεις του προκαλώντας αισθήματα ασφάλειας και εξουσίας μειώνουν την διάθεση για φαγητό, γι’ αυτό καλό θα ήταν να τα αποφύγετε. 
 
Το μοβ είναι ένα χρώμα που θα αποδώσει σοβαρότητα, κύρος και κομψότητα στο μαγαζί, οπότε θα πρέπει η επιλογή του να σχετίζεται με το ύφος που θέλετε να προσδώσετε στο κατάστημα. 
 
Από την άλλη, το πράσινο και οι γήινοι τόνοι θα συνδέσουν το μαγαζί σας με την φύση και την οικολογία και θα δημιουργήσουν ένα χαλαρό περιβάλλον.
 
Ανάλογα με τον χώρο που διαθέτετε οι θερμοί χρωματικοί τόνοι δημιουργούν κλειστή αντίληψη, ενώ οι ψυχροί διευρύνουν τον χώρο. 
 
Οι οροφές ανάλογα με την απόχρωση δείχνουν ελαφρότερες όταν έχουν ανοικτούς χρωματικούς τόνους και χαμηλότερες όταν είναι σκούρες. 
 
Ο σωστός συνδυασμός όλων αυτών θα οδηγήσει τελικά στη δημιουργία ενός ισορροπημένου και κατάλληλου χώρου για τους πελάτες σας.
                      
Όλγα Ψάρρη, Σ. Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ.
 
Πηγή η ιστοσελίδα για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος www.deye.gr
 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.