ΑΡΕΟΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ.

ΑΡΕΟΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ.

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΕΡΙΤΗ ( ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓ. ΝΙΚΩΝΑ)

Γνωρίζω, από τα προηγούμενα χρόνια, πως στην μαθητική παρέλαση στην Αθήνα για τον γιορτασμό της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, επικεφαλής της οποίας είναι μαθητές από τα Καλάβρυτα, οι οποίοι φέρουν μαζί τους το "Λάβαρο της Επαναστάσεως".

Δεν έχω σκοπό να "τσιγκλήσω" για να αρχίσουν ξανά οι αντεγκλήσεις για το από πού ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821, Αρεόπολη, Καλαμάτα ή Καλάβρυτα. Συμφωνώ ότι αφού η 25η Μαρτίου είχε οριστεί σαν επίσημη έναρξή της αυτή πρέπει να γιορτάζουν οι Πανέλληνες. Δεν θα πρέπει όμως για χάρη της να ατονούν κάποιες άλλες τοπικές επέτειοι για να τιμούν περιστατικά ξεσηκωμού και θυσιών.

Το τι έγινε στην Αρεόπολη στις 17 Μαρτίου 1821 όπου οι Μανιάτες ορκίστηκαν επίσημα, είναι γνωστό. Όπως όλοι οι ιστορικοί συμφωνούν πως αν δεν εκινούντο οι Μανιάτες και κυρίως οι Μαυρομιχάληδες ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΚΙΝΟΥΣΕ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ. Το ότι αυτοί μαζί με τους Μεσσήνιους και Αλαγόνιους επαναστάτες, επικεφαλής των οποίων ήταν ΟΛΟΙ οι γνωστοί αρχηγοί, Μαυρομιχάλης, Μούρτζινος, Χρηστέας, Νικηταράς, Κολοκοτρώνης, Κεφάλας, Αναγνωσταράς, Παπαφλέσσας και ένας πλήθος σπουδαίων άλλων, κατέλαβαν αμαχητί την Καλαμάτα, λευτερώνοντάς την, στις 22 και 23 Μαρτίου, ίδρυσαν τη Μεσσηνιακή Σύγκλητο και έστειλαν την ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑΣ ΑΥΛΑΣ, τα γνωρίζουν και τα αναγνωρίζουν οι πάντες.

Οι πάντες γνωρίζουν επίσης ότι ο Π.Π. Γερμανός ΔΕΝ σήκωσε κανένα λάβαρο στην Άγια Λαύρα (ούτε ο ίδιος δεν το έγραψε στα απομνημονεύματά του), ΚΑΝΕΝΑΝ δεν όρκισε εκεί (γιατί απλούστατα όπως λέει και ο Φωτάκος «αναμέρισαν πεφοβισμένοι εις μέρη ασφαλή» δηλ. είχε κρυφτεί στα Νεζερά), και το κυριότερο ότι μέχρι το 1851 τέτοιο λάβαρο ΔΕΝ υπήρχε (ο Ε.Γ. Πρωτοψάλτης απέδειξε με έγγραφα ότι, το 1851 πρωτοεμφανίζεται το «λάβαρο» και μάλιστα ότι δεν ήταν της Άγιας Λαύρας). Όπως επίσης και η κατάληψη των Καλαβρύτων από τους ντόπιους οπλαρχηγούς, θα ήταν προσωρινή και θα γινόταν ανακατάληψή τους από τους Τούρκους αν δεν ξεσηκωνότουσαν οι Μανιάτες και διαχεόταν η επαναστατική διαδικασία.

Τώρα με τις ευλογίες τίνων και για να αποδείξουν τι, οι μαθητές των Καλαβρύτων παίρνουν μέρος στην παρέλαση της Αθήνας, είναι ερώτημα που θέλει απάντηση από αρμόδια χείλη. Τι θα γινόταν όμως αν κάποιοι μαθητές απο την Αρεόπολη ή την Καλαμάτα, που το λέει η ψυχούλα τους και δεν γουστάρουνε τις ψευτιές που σερβίρουνε οι κοτσαμπάσηδες και το ιερατείο στα σχολικά βιβλία, αποφασίσουν να μπούνε στην παρέλαση της Αθήνας και να αμφισβητήσουν τα "πρωτεία" των Καλαβρυτινών μαθητών;

Αφού όμως «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές», σύμφωνα με την ρήση του Σολωμού, γιατί δεν ξεκαθαρίζουμε και επίσημα (και στα σχολικά βιβλία) την αλήθεια από τους μύθους. Τι να ωφελεί άραγε αυτή η μυθολαγνεία ; Γιατί όσο «γνήσιο και αυθόρμητο» και να είναι ένα παραμύθι που δημιούργησε η Πουκεβιλική φαντασία, περί αγίας Λαύρας, παραμύθι μένει.

Θα πρέπει να σκύψουμε πιο προσεκτικά στο ΄21, σημειώνει ο Π. Καγιάς, διότι πολλοί από αυτούς που δεν προσέφεραν υμνήθηκαν και άλλοι που προσέφεραν αγνοήθηκαν και συκοφαντήθηκαν. Άλλοι που η διαγωγή τους στάθηκε εθνικά επιλήψιμη, υμνήθηκαν σαν ήρωες και σημαιοφόροι του Ξεσηκωμού, με αποτέλεσμα να αχρηστευθεί ο κυριότερος ρόλος της ιστορίας, που είναι ο φρονηματισμός.-

 ΠΗΓΗ

Σχόλια

Υποβλήθηκε από Νικολαος Αυγερινος (χωρίς επαλήθευση) στις .

Να συνταχθει κατ αρχην ενα συντομο ιστορικο κειμενο, να συγκεντρωθουν υπογραφες απο την Μανη μεχρι και την Καλαματα, να λαβουν θεση ιστορικοι συγγραφεις και να κατατεθει στην Ακαδημια Αθηνων το αιτημα προς ερευναν, εγγκριση και ψηφισμα. Τελος στο Υπουργειο Παιδειας η αποφαση της Ακαδημιας για τα περαιτερω. Καπως ετσι η κι αλλοιως θα μπορουσε ν αποκατασταθει επισημως η αληθεια, δηλ. με ενεργειες κι οχι με μεμψιμοιρια.

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.